В 22 точки на света рекламираме туризма ни като отдих в 4 сезона

Българската министърка на туризма Зарица Динкова се срещна с израелския си колега Хаим Кац в Мадрид.
  МТ

Често чувам от хората, които посещават България, че страната ни е чудна, но е една добре пазена тайна. Моята мисия е това да се промени, обеща министър Зарица Динкова, която представи България на едно от най-големите изложения FITUR в Мадрид.

22 пъти в рамките на 2024 г. българското Министерство на туризма планира да подаде ръка на всички бизнеси у нас, ангажирани с туристическия сектор. Целта: България да се наложи като дестинация за 4 сезона. Да привлича повече гости с развит и устойчив целогодишен туризъм в безопасна среда – от ски пистите на югозапад до забавления и отдих по източното крайбрежие.

Как обаче ще се постигне тази “утопия”?

Туристите у нас се увеличават всяка година – знак, че България е дестинация, която все повече хора откриват, когато обмислят накъде да отпътуват, за да избягат за дни от всекидневието. Туризмът в целия свят търси мерки, за да върне своите гости отпреди COVID пандемията. Това бе особено видимо на едно от най-големите изложения в сектора – FITUR, което събра в испанската столица общо 152 държави 96 висши дипломати представиха туристическия си бранш на рекордните 250 хил. души.

През 2019 г. например България е посрещнала над 12,5 млн. туристи, а в 2022 г. те са почти 10,9 милиона. Според официалната статистика освен чужденци, които откриват за първи път страната ни, има постоянни туристически потоци от Румъния, Гърция и Обединеното кралство. Преди да избухне конфликтът в Газа, четвърти са гражданите на Израел – броят им от 1 декември 2022 г. до 31 март 2023 г. е бил над 51 хил.

Министър Зарица Динкова, която представи България на FITUR, проведе в Мадрид поредица дипломатически срещи и обсъди двустранното развитие на туризма с колегите си от Испания, Италия, Румъния, Израел и Саудитска Арабия.

В 22 точки на света рекламираме туризма ни като отдих в 4 сезона

Българският щанд на изложението FITUR в Мадрид посреща хиляди туристи. 

Министър Хаим Кац обеща първата дестинация, която ще посети след отшумяването на конфликта в Газа, да е България и отправи покана към министър Динкова да върне визитата в Израел.

В Мадрид тя инициира още една друга ключова среща, но в София – между държавния секретар по туризъм на Испания Росана Морийо и италианската министърка Даниела Сантиче. Към тях ще се присъедини след покана и гръцката министърка Олга Кефалояни. Идеята е те да посетят България в края на май, когато ще се проведе международен фламенко фестивал в Шабла.

“Много често чувам от хората, които посещават България, че страната ни е чудна, но е една добре пазена тайна. Моята мисия е това да се промени”, заяви от Мадрид министър Динкова. Едни от основните приоритети, за които екипът ѝ работи, е да наложи България като конкурентоспособна четирисезонна дестинация. Само преди седмица Динкова съобщи, че страната ще се рекламира в “Гугъл” с щедър бюджет от 2,5 млн. евро. Освен чрез информационна кампания според нея това трябва да се случи и с осигуряване на безопасност, засилени здравни екипи, особено в пиковете на всеки сезон. Като важна цел министърката определи инвестирането в устойчив бизнес и инфраструктура.

ЧЕТЕТЕ СЪЩО:  Еуфория травел навлиза в предлагането на круизи

Министерството иска да се съсредоточи в няколко насоки: справяне с излишъка на храна, по-устойчиво използване на всякакъв вид ресурси, инвестиция в конкурентоспособността.

По думите на Динкова това са практики, които собствениците на големите вериги хотели у нас вече прилагат и имат ресурс да го правят. От подкрепа имат нужда по-малките собственици на къщи за гости и семейни хотели и затова министерството обмисля програма, с която да се финансират иновации в устойчивост и конкурентоспособност.

В испанската столица общо 152 държави и 96 висши дипломати представиха туристическия си бранш на рекордните 250 хил. души. Испанците проявиха голям интерес към българското вино, автентичните продукти, произведени от рози, и към София като туристическа дестинация. Вниманието на италианската и испанската министърка бе привлечено от спа офертите.

FITUR вече се е наложило на пазара като най-голямото туристическо изложение в света, което свързва много бизнеси, но е и начин за туристите да разгледат различни дестинации. В това отношение то е отличен начин за българския бизнес да достигне до испанска публика. FITUR обаче далеч не е единствено в плановете на Министерството на туризма за 2024 г.

Предстои българските власти да вземат участие в общо 22 мащабни изложения в цяла Европа. От британската столица Лондон, през Франция, Унгария, Молдова, цели 5 града в Германия, два в Полша, а след това в Австрия, Португалия, та чак до Финландия, Израел и ОАЕ, по-конкретно Дубай – предпочитана дестинация на българи.

Присъствието ни ще се усети силно и в съседните балкански държави, за които така или иначе сме предпочитана дестинация. Очаква се български щанд да има на изложения в Солун, Белград, Истанбул и на два панаира в Букурещ. Компенсираме променената ситуация на руския пазар с участие в най-мащабните и значими изложения. Още в началото на март България ще бъде представена на IBM в Берлин – най-значимия туристически форум в света, който се провежда още от 1996 г. В германската столица България ще има огромен 500 кв. метров щанд. Изложението е насочено не толкова към обикновените туристи, колкото към свързването на различни бизнеси. Още през януари Министерството на туризма представи България на 2 изложения – едно в Хелзинки, най-значимото в Северна Европа, а другото в Щутгарт, което пък е най-мащабното в света за масова публика. В началото на май държавата ни ще отвори щанд в Дубай на изложението Arabian Travel Market, най-голямото за Близкия изток и Северна Африка.

предишна статияБългария Еър осъществи първи чартър до Салала в Оман
Следваща статияДубай остава фаворит на туристите, но Европа е хит за кулинарни пътешествия

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.