Стотици договори за лизинг на руски самолети за милиарди ще бъдат отменени

Наемодателите са готови да прекратят стотици договори за лизинг на самолети с руски авиокомпании след новите западни санкции заради инвазията в Украйна, които изискват анулирането им до 28 март, съобщи "Ройтерс".
Руските компании имат в експлоатация 980 пътнически самолета, от които 777 са на лизинг според фирмата за анализи Cirium. От тях две трети, или 515 самолета, с приблизителна пазарна стойност от около 10 милиарда долара, са наети от чуждестранни фирми в основно базираната в Ирландия индустрия.
AerCap Holdings, най-голямата лизингова компания в света, има най-голяма експозиция към Русия и Украйна със 152 самолета според авиационната консултантска компания IBA. AerCap заяви, че ще прекрати лизинговата си дейност с руски авиокомпании в съответствие със санкциите, като добави, че към 31 декември 5% от нейния флот по нетна балансова стойност е отдаден на лизинг на руски превозвачи.
Лизингодателят има над 2000 самолета в общото си портфолио, а руските му клиенти включват "Аерофлот", S7 Airlines, Rossiya, Azur Air и Ural Airlines, показва уебсайтът му.
Avolon, втората по големина лизингова компания в света, има по-малко от 20 самолета в Русия и един или два в Украйна от общия флот от над 550 самолета, каза пред "Ройтерс" този месец главният изпълнителен директор Донал Слатъри. Тогава той каза, че Avolon е загрижена, че санкциите моге да нарушат платежните преводи чрез SWIFT, което затруднява авиокомпаниите да плащат сметките си. Днес Avolon отказа коментар на въпрос за санкциите.
Азиатският лизингодател BOC Aviation заяви в понеделник, че по-голямата част от самолетите му в Русия ще бъдат засегнати.

ЧЕТЕТЕ СЪЩО:  Журналистическо разследване: Майката на Пеевски има вила в Дубай

Лидерите на Групата от седемте (G7) заявиха в неделя, че западните съюзници са решили да прекъснат достъпа на "определени руски банки" до сигурната система за съобщени за бързи трансгранични плащания, която се превърна в основния механизъм за финансиране на международната търговия.
Наемодателят BOC заяви, че разполага с 18 самолета, представляващи 4.5% от притежавания му флот, базиран в Русия. Те са в "Победа" – дъщерно дружество на "Аерофлот", както и Ural Airlines, S7 и AirBridgeCargo Airlines. Освен това има самолет на лизинг в авиокомпания "Россия".
"Нашата политика е да спазваме изцяло всички закони, приложими към нашия бизнес", се казва в изявление на наемодателя. "Практическите последици от новите санкции на ЕС са сложни и в момента не сме в състояние да предоставим допълнителна информация."
Dubai Aerospace Enterprise (DAE) има поне три клиента на руски авиокомпании, включително "Аерофлот", според уебсайта му. Лизингодателят, собственост на Дубай, не отговори на искане за коментар.
Изпълнителният директор на Novus Aviation Capital Мунир Кузбари каза пред "Ройтерс", че фирмата няма самолети в Русия, но че масовото анулиране на лизинг в Русия може да удари глобалните лизингови ставки и стойността на самолетите.
Други неруски лизингодатели със самолети по света включват SMBC Aviation Capital, Air Lease Corp AL.N и Aviation Capital Group, съобщи IBA.

предишна статияАвиокомпанията Emirates също повишава цените заради горивата
Следваща статияСпецпрокуратурата подхваща българското участие в Дубай ЕКСПО

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук