Момиче обикаля света за световен рекорд с български спонсор

  Regan Burden/CBC

Зара Ръдърфорд е от британско-белгийски произход и се очаква да пристигне в следващите няколко дни в София. Причината? Тя се е захванала с нелеката задача да подобри рекорда за най-млада жена обиколила света с лек самолет. Финалната права я отвежда в Източна Европа. По график това трябва да стане в неделя, но от българските сътрудници обясниха, че заради лошо време този срок изглежда няма да бъде спазен, съобщава "Дневник". 

Травис Лъдлоу стана на 18 години най-младият представител на другия пол, извършил солов полет около планетата. Най-младата жена е Шиста Вайц на 30 години (с едномоторен Dreams Soar през 2017 г.) и Зара иска да намали разликата с мъжете от 11 години на 11 месеца. При това ще стане и първият човек, който го е направил с категорията самолети, наричани "микролайт".

Българската ИТ компания ICDSoft е основен спонсор на начинанието, започнало с полет на запад от Белгия. В момента тя е в Табук в Саудитска Арабия, утре трябва да е в египетския град Александрия по трасето от 51 хиляди километра, преминаващо през пет континента и 52 държави. В България Ръдърфорд трябва да пристигне от Ираклион в Гърция и на следващия ден да продължи за Словакия.

Плановете бяха да приключи по Коледа, но на два пъти проблеми с визата и лошото време я блокираха за по един месец в Аляска и в Русия. Финалът е планиран в Белгия на летище Кортрейк на 13 януари.

Зара е на 19 години и иска да следва компютърно инженерство. "Летя, откакто се помня и мечтая да стана астронавт", споделя тя. Притежава лицензи за частен пилот от САЩ и Великобритания, както и такива от Словакия и Франция за микролайт самолети. Но едва 5% от пилотите в търговски авиокомпании и 15% от компютърните изследователи са жени, а това означава също, че много малко момичета мечтаят за такива професии, коментира Ръдърфорд, идваща от семейство на авиаторите Беатрис де Смет и Сам Ръдърфорд.

ЧЕТЕТЕ СЪЩО:  Спецпрокуратурата е повикала Божков да се върне от Дубай над 50 пъти

Докато беше в Дубай тя сподели, че най-голямото предизвикателство досега се е оказала непредвимостта на времето, заради което на момента и абсолютно сама е трябвало да взима важни за сигурността ѝ решения. "Трудно е, не съм си била вкъщи вече 5 месеца. Посрещнах Коледа, докато ремонтирах спукана гума в Сингапур, а Нова година – напълно изтощена в Мумбай."

Зара използва двуместен Shark UL – модел на словашката (бивша чехословашка) компания Shark, който може да излети натоварен с тегло до 600 кг, има двигател от 100 к.с. и максимална скорост от 300 км/ч.

С толкова малка и лека машина трябва да се внимава какво има напред по трасето – така между Сингапур и Индонезия се оказала на 3 км от мощна гръмотевична буря и спешно потърсила помощ по радиото за пренасочване по нов маршрут. Най-продължителната отсечка дотук е Мумбай – Дубай – около 8 часа полет на 1 км над земята. Но най-голямото изпитание се оказало прелитането над северните части на Сибир, където се чувствала напълно откъсната от света и сама в радиус от много километри.

За да бъде признат полетът ѝ за рекорд, едно от условията е да лети сама, без спътници в кабината.

"Определено бях самотна там и имаше доста неща, по които да помисля. Цялото преживяване се оказа далеч по-трудно, отколкото съм си представяла. Самото летене не е трудно, навигацията през непредвидимото време е трудната част въпреки непрекъснатото гледане в радара и бюлетините за времето", обяснява Ръдърфорд. "Но понякога най-трудната част е да се вземеш в ръце, да проявиш воля и да се върнеш в самолета."

Момиче обикаля света за световен рекорд с български спонсор

Момиче обикаля света за световен рекорд с български спонсор

предишна статияТоп 20 на най-красивите петзвездни хотели по света
Следваща статияДесет туристически дестинации набират популярност в ТikTок

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.