Дубай Експо е открито, 30% от палатите не са отворени още

България участва със свой павилион в световното изложение „Експо 2020“ в Дубай, което бе открито днес с екстравагантна церемония. Очакванията на организаторите са да бъде посетено от близо 25 милиона души.

“България: център на свързаност, двигател на бъдещето” e концепцията на българския павилион, която развива по интерактивен начин българската подтема “Мобилност” и основната тема на „Експо 2020“ в Дубай – “Свързвайки умовете, създаваме бъдеще”.

Организатор на българското представяне на международното събитие е ДЗЗД „БЪЛГАРИЯ ЕКСПО 2020“, което представлява консорциум от четири фирми, а възложител – Министерство на икономиката.

Както вече стана известно, сред експонатите, представени в българския павилион, които ще бъдат видени от посетители от цял свят, са реплики на Панагюрското златно съкровище и на златото от Варненския некропол. Те са придружавани от експерти от Националния исторически музей.

Видеоинсталация, създадена специално за „Експо 2020“, покрива пода и стените на павилиона. Структурата е изградена от мултипрожекционна система, която трансформира пространството в монументална изложба. Видеоинсталации “Традиции и изкуство” и “Наука и постижения” са представени на мултиекран, който включва шест модално монтирани вертикални монитора с обща височина от 350 см и ширина от 180 см. Видеоматериалите са композирани и интегрирани за размерите и дизайна на павилиона, като акцент е идеята за “споделено преживяване”. Инсталацията включва четиринадесет проектора, 600 метра кабели и четири сървърни машини.

ЧЕТЕТЕ СЪЩО:  Вижте кои са 100-те най-известни градове в света

Павилионът, логото и съпътстващата програма представят мястото и ролята на България като център на свързаност за Балканите, Европа, Близкия Изток. Това е център, който стимулира мобилността на хора и стоки, връзки между Изтока и Запада, между религии и култури, между минало и бъдеще, между природа и туризъм, между икономика и общество, между хора и технологии.

Концепцията представя ролята на страната ни като двигател за създаване на иновации през различните епохи през нейната 1300-годишна история.

Петте фокус теми на подтема “Мобилност”, както и основната тема на „Експо 2020“, са включени концептуално в архитектурния дизайн на павилиона, в логото, в програмата през шестте месеца, в специалните събития за Националния ден на България, както и във всички съпътстващи дейности: от предлагане на сувенири и рекламни материали до поддържане на социалните мрежи и сайта на българския павилион.

„Експо 2020“ в Дубай е най-голямото световно събитие от началото на коронакризата, отложено с 1 година. В него участват над 190 държави, които представят своята култура и технологични постижения.

По информация от българските представители на изложението, все още около 30% от палатите не са отворени.

Изложението ще бъде отворено за посетители от утре и ще продължи шест месеца (до 31 март 2022 г.)

предишна статияЗапочна ЕКСПО Дубай
Следваща статияБългарският щанд на Дубай ЕКСПО е празен и непривлекателен

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук