Дубай Експо е открито, 30% от палатите не са отворени още

България участва със свой павилион в световното изложение „Експо 2020“ в Дубай, което бе открито днес с екстравагантна церемония. Очакванията на организаторите са да бъде посетено от близо 25 милиона души.

“България: център на свързаност, двигател на бъдещето” e концепцията на българския павилион, която развива по интерактивен начин българската подтема “Мобилност” и основната тема на „Експо 2020“ в Дубай – “Свързвайки умовете, създаваме бъдеще”.

Организатор на българското представяне на международното събитие е ДЗЗД „БЪЛГАРИЯ ЕКСПО 2020“, което представлява консорциум от четири фирми, а възложител – Министерство на икономиката.

Както вече стана известно, сред експонатите, представени в българския павилион, които ще бъдат видени от посетители от цял свят, са реплики на Панагюрското златно съкровище и на златото от Варненския некропол. Те са придружавани от експерти от Националния исторически музей.

Видеоинсталация, създадена специално за „Експо 2020“, покрива пода и стените на павилиона. Структурата е изградена от мултипрожекционна система, която трансформира пространството в монументална изложба. Видеоинсталации “Традиции и изкуство” и “Наука и постижения” са представени на мултиекран, който включва шест модално монтирани вертикални монитора с обща височина от 350 см и ширина от 180 см. Видеоматериалите са композирани и интегрирани за размерите и дизайна на павилиона, като акцент е идеята за “споделено преживяване”. Инсталацията включва четиринадесет проектора, 600 метра кабели и четири сървърни машини.

ЧЕТЕТЕ СЪЩО:  Американска компания посочи Таормина в Италия за дестинация на 2022 г.

Павилионът, логото и съпътстващата програма представят мястото и ролята на България като център на свързаност за Балканите, Европа, Близкия Изток. Това е център, който стимулира мобилността на хора и стоки, връзки между Изтока и Запада, между религии и култури, между минало и бъдеще, между природа и туризъм, между икономика и общество, между хора и технологии.

Концепцията представя ролята на страната ни като двигател за създаване на иновации през различните епохи през нейната 1300-годишна история.

Петте фокус теми на подтема “Мобилност”, както и основната тема на „Експо 2020“, са включени концептуално в архитектурния дизайн на павилиона, в логото, в програмата през шестте месеца, в специалните събития за Националния ден на България, както и във всички съпътстващи дейности: от предлагане на сувенири и рекламни материали до поддържане на социалните мрежи и сайта на българския павилион.

„Експо 2020“ в Дубай е най-голямото световно събитие от началото на коронакризата, отложено с 1 година. В него участват над 190 държави, които представят своята култура и технологични постижения.

По информация от българските представители на изложението, все още около 30% от палатите не са отворени.

Изложението ще бъде отворено за посетители от утре и ще продължи шест месеца (до 31 март 2022 г.)

предишна статияЗапочна ЕКСПО Дубай
Следваща статияБългарският щанд на Дубай ЕКСПО е празен и непривлекателен

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.